Piszesz niesamowite artykuły i publikujesz je na swoim blogu. Co możesz zrobić, aby jak najwięcej osób zobaczyło Twoją pracę, a blog zaczął przynosić dochody? Zaangażuj się w promocję!
Jak promować bloga — zdobądź rozpoznawalność marki
Bez względu na to, jaki rodzaj bloga prowadzisz, musi on być rozpoznawalny. Dlatego należy „przedstawiać się” każdemu odwiedzającemu. W przypadku bloga osobistego na stronie głównej należy umieścić swoje zdjęcie, imię i nazwisko oraz krótkie informacje o swojej działalności. W tekstach częściej przypominaj im, że to Ty jesteś autorem.
Jeśli chcesz promować blog poświęcony firmie lub przedsiębiorstwu, jego logo, nazwa, dane kontaktowe i cel istnienia powinny być publicznie widoczne. Wskazane jest także, w miarę możliwości, zamieszczanie informacji o autorstwie zamieszczanych materiałów. Takie podejście zwiększa poziom zaufania odwiedzających. Ma pozytywny wpływ na ich zachowanie podczas pobytu na stronie, a tym samym poprawia promocję bloga w sieci.
Praca nad treścią
Skuteczna promocja artykułów na Twoim blogu jest możliwa tylko wtedy, gdy podejdziesz do niej poważnie. Oznacza to, że:
- Należy opracować plan treści z listą tematów i planami publikacji na co najmniej miesiąc naprzód. Należy też bezwzględnie przestrzegać tego planu.
- Artykuły powinny być w pełni uniwersalne (recenzje, porady, aktualności, wywiady ze znanymi osobami, infografiki). Tylko wtedy promocja bloga za pomocą artykułów będzie miała znaczący efekt.
- Należy znaleźć swój własny, charakterystyczny styl pisania, nie bać się eksperymentować, znać swoich odbiorców.
Optymalizacja wewnętrzna
Promocja bloga w sieci, aby odnieść sukces, będzie wymagała nie tylko optymalizacji tekstu, ale także całej strony w ogóle.
Ponadto nie wolno zapominać o tak ważnych kwestiach, jak:
- Prawidłowo zorganizować i w razie potrzeby przyspieszyć indeksowanie witryny (utworzenie pliku robots.txt, stworzenie i skonfigurowanie sitemap.xml, zastosowanie <noindex> i „nofollow”);
- Duplikaty treści i duplikaty stron w witrynie;
- Walidacja strony;
Krótko mówiąc, użyj standardowej promocji SEO, ponieważ blog nie różni się od innych stron w tym zakresie.
Poznawanie popularnych blogerów
Promocja bloga w sieci może przebiegać lepiej, jeśli zaczniesz poznawać innych blogerów, komentować ich wpisy i prosić ich o to samo. Możesz również spróbować zaoferować im wzajemny gościnny wpis lub wymianę banerów.
Prowadzenie dialogu z czytelnikiem
Promocja artykułów na blogu przynosi znacznie lepsze rezultaty, jeśli autor wie, jak „prowadzić rozmowę” z odwiedzającymi. Oprócz tego, że powinien on być harmonijnie obecny w tekstach, warto również zachęcać czytelników do zadawania pytań w komentarzach. I nie zapominać o udzielaniu na nie odpowiedzi.
Regularne publikowanie nowych artykułów
Jednym z najważniejszych punktów, od których zależy promocja bloga, jest obecność stałej publiczności. W związku z tym należy wyrobić w tej grupie odbiorców nawyk celowego działania. Na przykład cotygodniowego powracania na stronę w celu zapoznania się z nowymi materiałami. Dlatego należy opracować stały harmonogram dodawania nowych wpisów na blogu i starać się go przestrzegać.
Ważne jest także, aby nie popełnić poważnego błędu, jakim jest zaprzestanie publikacji na czas wakacji. W tym czasie możesz stracić znaczną część swoich stałych czytelników. Należy więc z wyprzedzeniem zaopatrzyć się w materiały i zaplanować opóźnioną publikację artykułów w odpowiednich terminach.
Promocja w sieciach społecznościowych
Promowanie bloga w mediach społecznościowych nie różni się od promowania go na jakiejkolwiek innej stronie internetowej. Krótko mówiąc, musisz mieć strony, grupy w facebooku i wydawnictwa poświęcone swojemu blogowi i być w nich aktywny.
Zorganizuj biuletyn informacyjny
W nienachalny sposób poproś czytelników o zapisanie się na listę mailingową, aby nie przegapili nowych publikacji. W ten sposób nie pozwolisz o sobie zapomnieć, zwiększysz liczbę powrotów na stronę, a promocja bloga za pomocą artykułów będzie skuteczniejsza.
Zrób wizytówki z adresem bloga
Warto nie tylko wydrukować wizytówki i trzymać je w szufladzie biurka, ale zacząć uczestniczyć w imprezach tematycznych (seminaria, konferencje) i tam je rozdawać.
Prowadzenie sesji szkoleniowych
W przeciwieństwie do stron internetowych, w przypadku których możliwe jest jedynie wykorzystanie reklamy kontekstowej i promocji SEO, blog można spopularyzować w inny sposób.
Po wypróbowaniu wszystkich powyższych sposobów promowania bloga spróbuj przejść na wyższy poziom, oferując kursy szkoleniowe na temat czegoś, w czym się specjalizujesz (i czemu być może poświęcony jest Twój blog).
Zanim zaczniesz stosować metody promocji swojego bloga, upewnij się, że jest on już w pełni funkcjonalny i zawiera pewną ilość przydatnych treści. W przeciwnym razie promowanie i promowanie bloga nie przyniesie pożądanych rezultatów, ponieważ ruch przyciągany do pustej w połowie strony tylko zepsuje czynniki behawioralne, a tym samym negatywnie wpłynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwarek.
Dziękuję za polecajkę! Z pewnością skorzystam podczas budowania własnej strony internetowej i marki osobistej! A Wy trzymajcie za mnie kciuki!