Organizacja pracy biurowej – 10 praktycznych porad, które usprawnią pracę w każdym biurze

Uporządkowane stanowisko pracy w biurze

Niezależnie od tego, czy organizacja ma za zadanie poprawić Twoją pracę, czy może ułatwić osiąganie celów dla całej grupy, na pewno przyniesie efekty. Może nie posiadasz czasu, aby zająć się tematem organizacji pracy w biurze, jednak jeśli wiedziałbyś, co tracisz w ten sposób, zastanowiłbyś się raz jeszcze.

Organizacja pracy w biurze nie tylko poprawia wydajność pracowników, dzięki czemu łatwiej jest osiągać ustalone cele. Dzięki temu poprawi się również samopoczucie pracowników oraz atmosfera, która korzystnie wpłynie na samą pracę. Poniżej znajduje się lista 10 porad, które usprawnią pracę w każdym biurze dla jednostki i dla całej grupy.

Uwolnij przestrzeń

Jeżeli nie wiesz od czego zacząć, to właśnie od tego. Posprzątaj, wyrzuć niepotrzebne już nikomu rzeczy. Nie ważne czy będą nieużywane i zagracające pomieszczenie meble czy dekoracje, które miały poprawić wystrój wnętrza. Organizacja polega na posiadaniu estetycznej i niemal pustej przestrzeni.

Dzięki estetyce łatwiej jest się pracownikowi skupić i nie rozprasza się tak łatwo. Odpowiednie skupienie prowadzi do szybciej i lepiej wykonanej pracy, co z pewnością spodoba się pracodawcy. Będzie to również wywiązywanie się z obowiązków pozbawione błędów.

Stanowiska pracy w biurze
Źródło: Pexels

Zapewnij estetykę i czystość biurka

Wykonywanie swoich zadań przez pracowników to nie tylko estetyczne pomieszczenie. Na zadowolenie pracodawcy wpływa również utrzymanie czystości na biurku. Swoje miejsce pracy w biurze powinieneś utrzymywać w jak największym porządku.

Dlaczego? Ponieważ dzięki temu będziesz mógł w pełni skupić swoje umiejętności na pracy, a nie na bałaganie wokół siebie. Z pewnością wpłynie to na zadowolenie pracodawcy. Jest to jeden z powodów, dla których warto jest poświęcić czas na organizację pracy w biurze.

Posortuj dokumenty

Dobre wykonywanie przez pracowników ich obowiązków wiąże się z komputerem. Najczęściej pracownicy firmy działają na komputerach, które na swym ekranie mają dziesiątki ikon oraz zapchaną skrzynkę pocztową. Poprzez taki stan rzeczy, ciężej jest się skupić na tym, aby dobrze wykonać zadanie. Mózg zamiast na robieniu obowiązków skupia uwagę na wszystkim co dzieje się na ekranie komputera.

Pracodawcy powinni zatem zapewnić dla swoich pracowników czystość nie tylko w biurze czy biurku, ale również pozbyć się starych maili.

Organizacja pracy w biurze to również posortowane dokumenty papierowe. Dzięki temu pracodawcy łatwiej będzie odnaleźć szukane informacje. Wszystkim będzie łatwiej wywiązywać się ze swoich obowiązków.

Sortowanie dokumentów w biurze
Źródło: Pexels

Rób listy rzeczy do zrobienia

Miejsce na biurku czy wyczyszczenie pomieszczenia to nie wszystko, co możesz zrobić aby poprawić swoje wyniki. Wszystkim pracownikom wyjdzie na dobre robienie list rzeczy do zrobienia. Wystarczy, że poświęcisz piętnaście minut więcej po skończonych ośmiu godzinach pracy na przygotowanie listy rzeczy do zrobienia stosując hierarchię ważności.

Lista może być zrobiona od najważniejszych zadań do tych mniej ważnych. Dzięki temu, gdy przyjdziesz do pracy dnia następnego nie będziesz musiał zastanawiać się, od czego zacząć. Oszczędzisz w ten sposób czas i zorganizujesz swój dzień.

W przestrzeni zadań zrób miejsce na przerwę

Organizacja i poprawa wyników pracy w biurze firmy powinna obejmować również czas na przerwy. Dlaczego? Ponieważ przerwy od pracy pozwalają odpocząć od dezorganizacji, która na Ciebie napiera. Nawet piętnaście minut przerwy od pracy dla pracownika firmy wystarczy, aby na nowo odzyskać siły.

Powinieneś zatem zaplanować swoje przerwy od pracy w taki sposób, aby Twój mózg był przez cały czas skupiony. Przerwy nie spędzaj przy biurku. Nawet w biurze. Znajdź pomieszczenia, gdzie nie będziesz myślał o zadowoleniu pracodawcy.

Skup się na jednym zadaniu

Kiedy lista dokumentów jest już gotowa możesz zabrać się za jej wypełnianie. Pamiętaj jednak o tym, aby nie brać wielu dokumentów na raz. Skup się tylko na jednym. Lista dokumentów zniknie w ten sposób znacznie szybciej.

Wycisz swój prywatny telefon.

W wypełnianie zadań czy dokumentów nie powinien ingerować Twój telefon. Wycisz go, a dzięki estetycznej przestrzeni pomieszczenia i miejsca bez osób, które będą przeszkadzać osiągniesz znacznie więcej.

Zapewnij aktywność dla ciała

Aktywność fizyczna w zamkniętej przestrzeni czy na wolnym powietrzu wpływa pozytywnie na poziom Twojego skupienia. Dzięki temu wydajność pracowników firmy w biurze wzrośnie. Zadania natomiast będą wykonywane znacznie lepiej.

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu
Źródło: Pexels

Delegowanie pracy w biurze firmy

W biurze łatwo jest delegować zadania, które nie są aż tak bardzo ważne dla osób o niższym poziomie. Dla zwiększonej organizacji firmy powinno się delegować zadania. Ogranicz czas na spotkania firmy czy w biurze.

Ostatnim już elementem organizacji firmy pracy jest zmniejszenie czasu na spotkania, aby nie rozpraszać za dużą ilością informacji. Pomieszczenia na spotkania firmy powinny również być estetyczne.

 

One thought on “Organizacja pracy biurowej – 10 praktycznych porad, które usprawnią pracę w każdym biurze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close